مشاوره پایان نامه دکتری در کوتاهترین زمان | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد .....................
پایان نامه

مشاوره پایان نامه دکتری در کوتاهترین زمان

مشاوره پایان نامه دکتری در کوتاهترین زمان

مشاوره پایان نامه دکتری در کوتاهترین زمان :

مشاوره پایان نامه دکتری | طرح ریزی برای بخش نتایج

نتایج یا یافته ها هسته اصلی رساله شما هستند. باید یافته ها را به دقت ارائه نمایید تا ارزیابان به خوبی متوجه شوند که به چه نتایجی دست یافته اید. در فصل نتایج یا یافته ها، باید توضیح دهید که چرا این آزمایش ها را انجام داده اید و از آنها چه آموخته‌اید. به خاطر داشته باشید که نباید به تمام جزئیات پروتکل اشاره کنید- این موضوع مربوط به بخش مواد و روش‌ها است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف خود را به روشنی مشخص نمایید. چرا این مطالعه را انجام داده‌اید؟ هدف شما از انجام این آزمایش‌ها نشان دادن چه چیزی بوده است؟ هدف خود را به عنوان یک سؤال یا جمله منفرد بیان کنید. سپس می‌توانید یافته‌های خود را طوری چیدمان کنید که مطابقت خوبی با هدف شما داشته باشد. بخشی از زمان خود را صرف بررسی یادداشت‌ها و بررسی تمام یافته های خود نمایید- حتی در رابطه با آزمایش‌هایی که نتیجه موفقیت آمیز نداشتند.

برای هر یافته اصلی، یک یادداشت ساده در قالب یک جمله بنویسید. سپس قبل از طرح ریزی برای فصل کامل یافته ها، به بررسی ادبیات پژوهشی بپردازید- تمام ادبیات موجود (کتاب‌ها، مقالات مجله ها، وب سایت ها و غیره) را که ممکن است با پروژه شما در ارتباط باشند مرور کنید. می‌توانید تا زمان نگارش بخش مقدمه، مرور ادبیات را به بعد موکول کنید اما انجام این کار در این مرحله اهمیت و معنی‌داری نتایج را به شما یادآوری می‌کند.

مهمترین یافته ها و ترتیب ارائه آنها را مشخص کنید. کار خود را با ساده ترین یافته ها و یافته هایی که موید سایر مطالعات شما هستند آغاز کنید. بعد از تعیین این موارد و بعد از آنکه پایه و اساس کار خود را محکم کردید به نتیجه بعدی جهت تایید اهداف خود بپردازید. یافته های خود را با ترتیب منطقی و متقاعد کننده ارائه کنید؛ ممکن است این ترتیب متفاوت از ترتیب بروز آنها باشد. نباید آزمایش ها و نتایج غیرمرتبط را صرفا به این دلیل که در این مطالعه انجام داده اید ارائه کنید؛ این موارد ارزیاب ها را سردرگم کرده و غیرضروری هستند.

بعد از مرتب سازی نتایج در گروه های منسجم، بهتر است بررسی کنید که چه تعداد فصل به بخش نتایج اختصاص یافته است. اگر تعداد یافته های اصلی شما به نحو قابل توجهی متفاوت است برای هر یک از آنها یک فصل مجزا در نظر بگیرید. معمولا در مورد تعداد فصول نتایج رساله قانون مشخصی وجود ندارد. برای گروه بندی مطالعه خود به بخش های منطقی و قابل فهم بخش نتایج را به تعداد فصول مورد نیاز تقسیم کنید.
اگر تعداد فصول نتایج بالاست، بهتر است برای هر یک از آنها مقدمه نوشته و به استراتژی و نکات مهم هر بخش اشاره کنید. بدین ترتیب خواننده می تواند به انتقاد کامل و درک سریع هر یافته بپردازد. تلویحات ضمنی گسترده یافته ها در فصل بحث تحت پوشش قرار می گیرد.

اشکال، جداول و پیوست ها معمولا برای خلاصه سازی حجم بالای داده های آزمایشی بسیار کمک کننده و کاربردی هستند. قبل از تهیه نسخه نهایی و بحث در مورد نکات مهم هر یک از آنها در متن اصلی، پیش نویس آنها را تنظیم کنید.

احتمالا به موازات نگارش فصل نتایج، متوجه شوید که برخی نکات باید به فصول مقدمه و بحث منتقل شوند. در این فرآیند این نکات را یا بر روی یک فایل کامپیوتری و یا در دفترچه یادداشت کنید.

مشاوره پایان نامه دکتری در کوتاهترین زمان

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500
انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد .......................
پایان نامه

انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری

انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری

انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری :

ده نکته کلیدی در انجام کارهای پایان نامه

انجام پایان‌نامه و کلیه کارهای مربوط به آن اولویت اول دانشجوبان در مقاطع ارشد و دکتری می باشد. لذا در ادامه 10 نکته مهم که دانشجوبان باید در روند پایان‌نامه نویسی در نظر داشته باشند ارائه شده است.

1- مطالعه فراوان و دقیق ادبیات فنی پیش از انتخاب موضوع

مطالعه منابع مختلف به خصوص مقالات چاپ شده در مجلات معتبر دید شما در انتخاب موضوع مناسب برای پایان نامه را گسترش می دهد. باید در نظر داشته باشید که صرف زمان و دقت زیاد در مطالعه منابع مختلف به شما در انتخاب موضوع جدید و غیرتکراری در انجام پایان‌نامه بسیار یاری می نماید. لذا پیشنهاد می گردد پیش از شروع کارهای پایان نامه مقالات و کتب معتبر را با دقت مطالعه کنید و در موضوعات مختلف دسته بندی نمایید.

2- علاقه در انتخاب موضوع پایان نامه اولویت اول را دارد

بسیاری از دانشجویان این اشتباه را مرتکب می شوند که بدونه در نظر گرفتن علاقه خود در انجام کلیه کارهای موضوع انتخابی اقدام به انتخاب موضوع پایان نامه بر مبنای بار علمی و نوآوری آن می نمایند. دریت است که نوع آوری و بار علمی مسئله بسیار مهمی می باشد ولی از آن مهمتر علاقه شما به آن موضوع است. چراکه در صورت عدم علاقه به موضوع پایان نامه خود سبب بروز خستگی در روند انجام آن کی شود که هم زمان انجام پایان نامه را افزایش می دهد، هم احتمال به نتیجه رسیدن موضوع را تحت تاثیر قرار می دهد و هم سبب بروز خطا در تک تک مراحل پایان نامه می شود. لذا با توجه به علاقه خود موضوع را انتخاب کنید تا جذابیت آن در شما یک انگیزه مضاعف ایجاد نماید.

3- رو حرف های استاد راهنما زیاد حساب نکنید

استاد راهنما در اکثر موارد نقش خاصی را در پروسه انجام پایان نامه و رساله ایفا نمیکند. درواقع انتظار کمک خاصی از سوی استاد راهنما نداشته باشید. بیشتر دانشجوها در ابتدای کار برای انتخاب موضوع زیر بار پیشنهادات استاد راهنما میروند که این امر سبب می شود در ادامه دانشجو دچار مشکل شود. بنابراین  رو حرف های استاد راهنما زیاد حساب نکنید و در انتخاب موضوع خود بررسی های دقیق را انجام دهید چراکه پس از ثبت پروپوزال امکان تغییر موضوع بسیار سخت می باشد.

4- هدف خود از اخذ مدرک ارشد و یا دکتری را مشخص کنید

مشخص کردن هدف به شما در انتخاب موضوع کمک کننده است. مشخص کردن اینکه هدفتان از تحصیل در این مقطع چیست و آیا قصد ادامه تحصیل دارید یا خیر و اگر جواب مثبت است، آیا می خواهید در داخل کشور و یا خارج از کشور ادامه تحصیل دهید؟ پاسخ دادن به این سوالات در ذهن خود و مشخص کردن هدف از تحصیل شما را در انتخاب بهترین موضوع پایان نامه یاری می نماید. به عنوان مثال اگر قصد ادامه تحصیل ندارید، می توانید موضوعی ساده تر انتخاب کنید که انجام کارهای پایان نامه را آسانتر می کند. و یا اگر قصد دارید از کشور خارج شده و در یک دانشگاه معتبر بین المللی تحصیل کنید باید موضوعی را انتخاب کنید که کار شما را در استخراج مقاله از پایان نامه راحت نموده و بتوانید یک مقاله مناسب به چاپ رسانید. بنابراین هدف خود را پیش از هرکاری مشخص نمایید.

5- نگارش پروپوزال را جدی بگیرید

هرچه در نگارش پروپوزال بیشتر دقت کنید و تعداد منابع مورد مطالعه را افزایش دهید، در ادامه کار به خصوص نگارش فصول یک و دو پایان نامه و همچنین بخش بحث نتایج کارتان راحت تر خواهد بود. استفاده از منابع معتبر و زیاد در نگارش پروپوزال و مطالعه دقیق این منابع، کار شما را در ادامه راحت تر خواهد نمود. به عنوان مثال فصل یک پایان نامه همان پروپوزال می باشد و بخش پیشینه تحقیق فصل دو نیز برگرفته از مقالات ارائه شده در پروپوزال است و شما می توانید با مطالعه بهتر و دقیقتر به هنگام پروپوزال نویسی بخش های ذکر شده را به راحتی نگارش کنید.

6- برنامه ریزی راه حل بسیاری از مشکلات

با برنامه پیش روید و سعی کنید برای تک تک مراحل پایان نامه خود برنامه داشته باشید. تعیین یک برنامه مشخص در شروع کار می تواند شما را در به سرانجام رساندن کارهای پایان نامه یاری نموده و سرعت بخشد. از همان ابتدا یک برنامه زمانبندی برای کارهای پایان نامه خود مشخص کرده و سعی کنید طبق آن پیش روید. ممکن است در طول روند انجام رساله دکتری و یا پایان نامه ارشد پیروی از یک برنامه ثابت سخت و طاقت فرسا باشد ولی این امر سبب می گردد کارهای شما اصولی و طبق باب میلتان پیش رود.

7- صحت سنجی فراموش نشود

صحت سنجی مهمترین بخش از پایان نامه می باشد که در پایان نامه هایی که به روش عددی انجام می شود باید ارائه شود. البته در سایر پایان نامه هایی که به روش هایی غیر از عددی انجام میشود نیز در بخش بحث و بررسی نتایج می توان با مقایسه نتایج پایان نامه خود با نتایج مشابه ارائه شده در مقالات معتبر بین المللی که در یک ژورنال معتبر چاپ شده است، تا حدودی صحت سنجی را انجام داد. بنابراین با قراردادن بخش صحت سنجی در پایان نامه خود به آن اعتبار بخشید.

8- از قراردادن دیتای خام در پایان نامه خودداری نمایید

لازیم نیست تمامی داده های خام به دست آمده از آنالیز، تحلیل و آزمایشات شما در پایان نامه درج گردد. چراکه این اقدام سبب بالا رفتن حجم پایان نامه می شود که هم هزینه چاپ و صحافی را بالا می برد و هم خواننده را سردرگم می کند. همچنین وجود دیتای خام در پایان نامه ممکن است سبب سرقت آن ها شود که در بیشتر موارد با چاپ مقاله در یک ژورنال معتبر می تواند زحمات شما را از بین برده و شمارا دچار دردسر نماید. بنابراین از قراردادن دیتای خام در پایان نامه بپرهیزید.

9- برای استخراج مقاله از پایان نامه بشتابید

اصولا دانشجویان حدود 6 ماه پس از دفاع فرصت دارند تا از پایان نامه ارشد و یا رساله خود  مقاله استخراج نمایند. این زمان قانون نانوشته ایست که طبق تجربه به دست آمده چرا که عدم ارائه مقاله تا 6 ماه پس از دفاع ممکن است پیامدهایی همچون سرقت علمی اطلاعات و یا از بین رفتن نوآوری موضوع را در پی داشته باشد. لذا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، هرچه سریعتر اقدام به اخذ پذیرش مقاله خود از یک مجله معتبر نمایید.

10- روز دفاع درصورت بروز مشکل تقصیر را متوجه استاد راهنما کنید

در روز دفاع در صورتی که نتاونستید سوالی را پاسخ دهید و یا ایرادی از روند تحلیل های شما گرفته شد این وظیفه استاد راهنما است که از شما دفاع کند. بنابراین در روز دفاع درصورت بروز مشکل تقصیر را متوجه استاد راهنما کنید(البته با هماهنگی قبلی با استاد راهنما). به عنوان مثال در صورتی که آزمایش و یا مدل سازی را انجام نداده اید و یا در پروپوزال مواردی را ذکر کرده اید و آن را در پایان نامه خود نیاورده اید به راحتی می توانید به راحتی با این جمله که طبق نظر استاد راهنما تصمیم به حذف این بخش گرفته شد، خود را از زیر فشار رهایی بخشید.

در کل موارد ذکر شده فوق بخشی از نکات مهم جهت بهبود روند انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری بود که می توانید با رعایت آن به راحتی پایان نامه خود را به اتمام رسانید و توجه داشته باشید که بیشتر نکات مربوط به قبل از انتخاب موضوع است و باید رعایت گردد.

انجام کارهای پایان‌نامه ارشد و دکتری

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500
موسسه انجام پایان نامه ارشد و دکتری | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ......................
پایان نامه

موسسه انجام پایان نامه ارشد و دکتری

موسسه انجام پایان نامه ارشد و دکتری

موسسه انجام پایان نامه ارشد و دکتری :

انجام پایان‌نامه ارشد و حتی رساله دکتری در جکهوری اسلامی ایران یکی از دغدغه های بزرگ دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری می باشد. آموزش های غلط و ناکافی در مقاطع پیشین و همچنین انتخاب موضوع غلط که در آن تخصصی ندارید و یا راهنمایی های نادرست افرادی همچون استاد مشاور و راهنما سبب می گردد تا در انجام پایان‌نامه خود دچار مشکل شوید.

با اینکه در کشور ما برون سپاری کل پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری به شخص ثالث جرم محسوب می شود ولی در قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی دانشجو این حق را دارد تا جهت جمع آوری دیتا، تحلیل آن و یا آموزش های خاص از افراد متخصص راهنمایی گیرد ولی در کل پایان نامه خود را دانشجو خود باید انجام دهد. لزا شناسایی بهترین موسسه جهت کمک گیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نکات کاربردی در انتخاب بهترین موسسه انجام پایان‌نامه ارشد

نکات زیر را می توانید به عنوان یک پیش زمینه در انتخاب موسسه در نظر گیرید.

•    تماس تلفنی

مهمترین و اولین نکته در انتخاب موسسه مکالمه و صحبت کردن با اساتید و کارشناسان آن موسسه می باشد. یادتان باشد پیش از عقد قرارداد از کارشناس خود بخواهید برای شما یک کنفرانس تلفنی با استاد کار فراهم آورد، در صورتی که کارشناس از این اقدام سرباز زد باید شک کنید و پیشنهاد این است که از عقد قرارداد امتناع ورزید. در صورتی که موفق به برقرری ارتباط شدید سوالات تخصصی خود را از استاد مربوطه بپرسید تا بدانید که از عهده کار شما بر می آید با خیر.

•    پاسخگویی خوب و پیگیری به موقع

پیگیری های مکرر و پاسخگویی های سریع و مناسب نشان از پایبند بودن آن موسسه به مشتریان خود دارد. درصورتی که درخواستی از آن موسسه داشتید، به عنوان مثال موضوعی از آن موسسه خواستید و در سریعترین زمان ممکن و به نحو احسنت پاسخگو بودند، بدانید آن موسسه جهت انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری شما مناسب می باشند.

•    محتوی سایت

از محتوای سایت یک موسسسه می توان به علم آن موسسه در زمینه پژوهش پی برد. با مطالعه مقالات ارائه شده در سایت آن شرکت می توانید دریابد که آن موسسه قدمت و یا کیفیت لازم را دارد یا خیر. البته لازم است بگوییم که برای یافتن بهترین موسسه انجام پایان‌نامه ارشد و دکتری فقط به وبسایت موسسه اکتفا نکنید و موارد ذکر شده در فوق را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

نهایتا می توان گفت جهت یافتن بهترین موسسه بی گدار به آب نزنید و کار خود را مرحله ای قرارداد کنید تا کمتر متضرر شوید. به عنوان مثال اگر قصد برون سپاری انجام پایان نامه ارشد و دکتری خود را دارید ابتدا پروپوزال خود را قرارداد کنید و درصورت انجام مناسب کار توسط آن موسسه ادامه کار را نیز با همان موسسه قرارداد نمایید.

موسسه انجام پایان نامه ارشد و دکتری

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500
انجام پایان نامه تربیت بدنی کارشناسی ارشد | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ..................
پایان نامه

انجام پایان نامه تربیت بدنی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه تربیت بدنی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه تربیت بدنی کارشناسی ارشد :

عنوان تحقیق

1- عنوان به زبان فارسی: 

اثر هشت هفته نوع تمرین هوازی بر نیمرخ چربی خون مردان میانسال

2- عنوان به زبان انگليسي:

Compare the effect of eight weeks of aerobic exercise on blood lipids of middle-aged men.

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از انجام پایان نامه تربیت بدنی) .

از جمله چربی های بدن کلسترول ، تری گلیسرید بوده که کلسترول دارای هسته استرولی می باشد. اما محتوی اسید چرب نمی باشد و هسته استرولی آن از فرآورده های تجزیه ملکول های اسیدهای چرب تشکیل می شود و به این ترتیب دارای خواص فیزیکی و شیمیایی سایر مواد لیپیدی می باشد .  (شادان  1373) .

چربی خنثی که تری گلیسیرید نامیده می شوند ، در بدن برای تامین انرژی روندهای مختلف متابولیک به مصرف می رسند و از نظر سهم تقریبا برابری با کربوهیدرات ها دارند که ساختمان ملکولی آن تشکیل شده از سه ملکول اسید چرب با زنجیر دراز که با یک ملکول گلیسرول ترکیب شده اند. (شادان  1373) .

نتایج تحقیقات داودی (1388) نشان میدهد که در اثر هشت هفته تمرین ورزشی منتخب هوازی میزان کلسترول خون بیماران دارای بیماری کبد چرب ، کاهش معنی داری پیدا کرده است .
که نتیجه این تحقیق با یافته های بسیاری از تحقیقات که در مورد سایر افراد و گروه های جامعه انجام شده است ، همسو می باشد . (اسپاسیانی و کاک 2008) .

افزایش غلظت اسیدهای چرب آزاد و اسیدهای آزاد و اسیدهای آمینه در خون که با افزایش هورمون رشد و کورتیزول همراه است که برای عمل گلوکونئوژنز و سوخت های جایگزین را برای متابولیسم انرژی عضله اسکلتی (اسیدهای چرب آزاد) تامین می کند (رابرگزورابرتس ، ترجمه گائینی  1384) . بنابراین کاهش تری گلیسرید و کلسترول خون بیماران کبد چرب به مانند سایر گروه هایی از افراد سالم جامعه که پژوهش قرار گرفته اند ، می تواند همخوانی بسیار نزدیک داشته باشد .

در خصوص تاثیر فعالیتهای بدنی خصوصا تمرینات هوازی برنیمرخ لیپیدی مطالعات انجام شده است ، اما اثر نوع تمرین هوازی (پیوسه واینتروال )  کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است لذا این پایان نامه با هدف مقایسه اثر تمرین هوازی بشکل پیوسته وبشکل اینتروال بر نیمرخ لیپیدی در مردان میانسال انجام خواهد شد .

این پایان نامه تربیت بدنی جهت یافتن پاسخ سوال زیر انجام خواهد شد .

ایا نوع تمرین هوازی (پیوسته – اینتروال ) بر نیمرخ لیپیدی در مردان میانسال اثر معنی دارد ؟

اهمیت و ضرورت انجام پایان نامه تربیت بدنی(شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد):

امروزه توجه خاصی به چاقی و بیماری‌های مربوط به آن و پیشگیری از آن ها هم در جوامع پزشکی و هم در جوامع ورزشی به عمل آمده است ، ولی متاسفانه تحقیقات بعمل آمده درکشور ما اغلب توسط جامعه پزشکی صورت گرفته و متخصصان ورزشی تنها در مورد اندکی دریافت صحیح و دقیق رابطه ورزش و چاقی و عوامل وابسته به آن پرداخته اند و اغلب مطالعات انجام شده در این رابطه ، مطالعات توصیفی بوده و به دلیل دشواری اجرای تحقیقات تجربی کمتر از آن ها استفاده شده است .(عیدیوندی   1384) .

مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بيان مختصر پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل و خارج کشور پيرامون موضوع تحقیق و نتايج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظري تحقیق):

مقدار زیادی چربی بطور متوالی در دو بافت عمده بدن یعنی بافت چربی و کبد ذخیره می شود . بافت چربی معمولا مخزن یا انبار چربی نامیده می شود . عمل اصلی بافت چربی ذخیره کردن تری گلیسریدها تا هنگامی است که بوجود انها برای تامین انرزی در نقاط دیگر بدن نیاز پیدا شود . ( شادان 1385 ) .

سلول های بافت چربی فیبر وبلاست ها تغییرشکل یافته ای هستند که قادرند تری گلیسرید های خالص را به مقدار برابر با 80  تا 90  درصد حجمشان ذخیره کنند . تری گلیسرید ها عموما بصورت مایع هستند وهنگامی که بافتهای پوست در معرض سرمای طولانی قرار می گیرند ، زنجیره اسیدهای چربی در طی هفته ها یا کوتاهترشده ویا اشباع تر می گردد تا نقطه ذوب آن ها را کاهش دهد واز این راه همیشه چربی موجود در سلول های چربی را در حالت مایع نگاه می دارد ، این موضوع بویزه از این نظر اهمیت دارد که فقط چربی مایع می تواند هیدرولیز شده وسپس به خارج از سلول انتقال یابد . سلول های چربی می توانند ، همچنین اسیدهای چربی وتری گلیسریدها کربوهیدراتها را تولید کنند که این عمل ، مکمل سنتزچربی ها در کبد است ( شادان 1372 ) .

مقدار زیادی از آنزیم های لیپاز در بافت چربی وجود دارد ، برخی از این آنزیم ها عمل ذخیره شدن و دریافت تری گلیسرید از کیلو میکرونها و سایر لیپوپروتئین ها را بر عهده دارند . به علت مبادلات سریع اسید های چرب ، تری گلیسرید های بافت چربی تقریبا هر دو تا سه هفته یک بار تجدید می شوند واین بدان معنی است که چربی هایی که امروز در بافت های چربی وجود دارند همان چربی هایی نیستند که ماه گذشته ذخیره شده بودندواین موضوع حالت دینامیک ذخیره چربی را تاکید می کند ( شادان ، 1372 ) .

هر گاه کربوهیدرات های بیشتری از آنچه می توان بلافاصله برای تامین انرزی به مصرف برسد یابه شکل گلیکوزن ذخیره شود ، وارد بدن گردد مقدار اضافی ان به تری گلیسرید ها تبدیل شده وسپس به همین شکل دریافت چربی ذخیره می شود . قسمت اعظم سنتز تری گلیسرید ها در کبد به انجام می رسد اما مقادیر کمتری نیز دریافت چربی سنتز می شوند . تری گلیسریدهایی که در کبد تشکیل می شوند بوسیله لیپوپروتئین های با دانسیته بسیار پایین به بافنت جربی حمل شده ودر آن جا تا هنگام احتیاج ذخیره میگردند . عدم سنتز چربی ها از کربوهیدرات در غیاب انسولین به این صورت  می باشد که هنگامی که انسولین وجود ندارد گلوکز نمی تواند بطور رضایت بخشی وارد سلول های چربی و کبدی تشکیل تری گلیسرید ها را بوسیله بافت ها مشکل می سازد (شادان ،1385 ) .

به معنی ذخیره شدن چربی اضافی در بدن است . چاقی ناشی از مصرفی غذای بیشتراز مورد نیاز بدن برای تولید انرزی میباشد . در این این حال مقداراضافی مواد غذایی ، چه بصورت چربی ، چه کربوهیدرات و چه پروتئین باشد ، بصورت چربی دریافت چربی ذخیره می شود تا بعدها برای تامین انرزی به مصرف برسد . اشکار است که این روند یک جانبه موجب افزایش پیش رونده ذخایر چربی شده ومنجر به چاقی شدید می گردد (شادان ،  1385) .

اهداف مشخص تحقيق (شامل اهداف آرماني، کلی، اهداف ويژه و كاربردي):

هدف کلی از انجام این پایان نامه تربیت بدنی: مقایسه اثر هشت هفته تمرین اینتروال هوازی وپیوسته هوازی بر نیم رخ چربی خون

اهداف جزئی:

1-    بررسی اثر نوع تمریین هوازی بر غلظت کلسترول در مردان میانسال .
2-    بررسی اثر نوع تمرین هوازی بر غلظت تری گلیسرید در مردان میانسال .
3-بررسی اثر نوع تمرین هوازی بر غلظت LDL  درمردان میانسال .
4-بررسی اثر نوع تمرین هوازی بر غلظت HDL در مردان میانسال .

سؤالات تحقیق: 

هشت هفته تمرین های اینتروال و پیوسته هوازی چه تاثیری بر نیم‌رخ چربی افراد دارد؟

فرضيه‏ هاي تحقیق:

1-    نوع تمرین هوازی چه تاثیری بر غلظت کلسترول در مردان میانسال دارد ؟
2-    نوع تمرین هوازی چه تاثیری بر غلظت HDL در مردان میانسال دارد ؟
3-    نوع تمرین هوازی چه تاثیری بر غلظت LDL در مردان میانسال دارد ؟
4-    نوع تمرین هوازی چه تاثیری بر غلظت تری گلیسرید در مردان میانسال دارد ؟
5-    نوع تمرین هوازی چه تاثیری بر چاقی در مردان میانسال دارد

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

تری گلیسرید : چربی های خنثی که تری گلیسرید نامیده می شوند ،در بدن برای تامین انرژی ، برای روند های مختلف متابولیک به مصرف می رسند واز این نظر سهم تقریبا برابری با کربوهیدرات ها دارند . ساختمان مولکولی آن تشکیل شده از : سه مولکول اسید چرب با زنجیر دراز که با یک مولکول گلیسرول ترکیب شده اند ( شادان 1373 ) .

کلسترول: از جمله چربی های بدن بوده که دارای هسته اسرولی می باشد اما محتوی اسید چرب نمی باشد وهسته استرولی آن از فراورده های تجزیه مولکول های اسیدهای چرب تشکیل می شود وبه این ترتیب دارای خواص فیزیکی وشیمیایی سایر مواد لیپیدی می باشد (شادان 1373 ) .

تمرینات هوازی : فعالیت هایی با شدت نسبتا طولانی که دستگاه های عضلانی بزرگ بدن را فعال می کنند و انرژی مورد نیاز برای اجرای آن ها ، تمامی ویا عمده آن از طریق دستگاه هوازی تامین می شود ، فعالیت هوازی نامیده می شود (گائینی ، 1383 ) .

رو شناسی تحقیق:

الف- شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

تذكر: درخصوص تفكيك مراحل اجرايي تحقيق و توضيح آن، از به كار بردن عناوين كلي نظير، «گردآوري اطلاعات اوليه»، «تهيه نمونه‏هاي آزمون»، «انجام آزمايش‏ها» و غيره خودداري شده و لازم است در هر مورد توضيحات كامل در رابطه با منابع و مراكز تهيه داده‏ها و ملزومات، نوع فعاليت، مواد، روش‏ها، استانداردها، تجهيزات و مشخصات هر يك ارائه گردد.

این تحقیق از نوع نیمه تجربی وهدف آن کاربردی بوده وهمراه با پیش آزمون و پس آزمون ، در دو گروه آزمایشی و کنترل صورت گرفته ، که طی آن هشت هفته تمرین  های اینتروال هوازی و پیوسته هوازی برروی وزن ، کلسترول، تری گلیسیرید HDLوLDL  خون بیماران انجام خواهدشد .

در مطالعات انجام شده از آزمایش های نمونه گیری خونی به عنوان شاخص تشخیصی ارزیابی آزمون استفاده شده است . نمونه گیری خونی از بیماران توسط کارشناس پرستاری انجام شده و در آزمایشگاه تخصصی با ضریب  اطمینان استاندارد پزشکی ، چربی های خون ( کلسترول و تری گلیسیرید ) وسایر فاکتورهای خونی مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهدگرفته. شاخص وزن بدن بیماران با ترازوی دیجیتال با دقت 001/ساخت ژاپن انجام خواهد شده  . البته از سایر ابزارهای گرد آوری اطلاعات مثل پرسش نامه محقق ساخته جهت دعوت بیماران در برنامه تحقیقی استفاده می شود.

اطلاعات مربوط به پیشینه بیماری چربی خون بصورت کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی مقالات مشابه بدست آمده و با توجه به دسترسی محقق به پزشکان متخصص  طب داخلی و کسب اطلاعات لازم در زمینه بیماری پیشنه های لازم را بدست آورده .

ب-  متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

متغیرهای مستقل
نوع فعالیت هوازی
متغیرهای وابسته
وزن
تری گلیسیرید خون
کلسترول خون
HDLوLDLخون

ج –  شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه،  مصاحبه،  فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

برنامه تمرینی به مدت 8هفته ، به تعداد 4 جلسه در هفته و میانگین 50-70 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی ، شدت تمرین با شروع تمرینات استقامتی ساده وآسان آغاز شده است .در هفته های آغازین مدت زمان تمرین از 10 دقیقه گرم کردن بدن به همراه حرکات کششی 25 دقیقه دویدن نرم وآهسته با شدت 50-60 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی و 5 دقیقه سرد کردن بدن با حرکات ایروبیک ساده و آهسته در فضای آزاد پیست دو میدانی زیر نظر کارشناس ورزشی انجام می گیرد .

بخاطر جلو گیری از پدیده سازگاری تمرینی مبنی بر عدم کاهش تاثیر تمرین ، شدت تمرین در هفته های بعدی بر اساس اصل اضافه بار تمرین ، افزوده شده ، تا جایی که در هفته های چهارم به سمت بالاتر ین شدت تمرین به0 7 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی در هفته های هفتم هشتم رسیده است .همچنین مدت تمرین به یک ساعت در هفته هشتم پایان یافته است.

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

با مراجعه به بیمارستان موجود در شهرستان امیدیه و بررسی بیمارا ن مورد آزمایش قرارگرفته شده دررده سنی 45-55  ساله درمدت یک سال گذشته انجام خواهد گرفت .

روشها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها :

داده ها توسط شاخص اماری توصیفی ،توصیف می گردند ،سپس آزمون فرضیه ها از تحلیل عامل واریانس طرح 2 ( زمان ) طرح 2 (تمرین )استفاده خواهد شد . سطح معنی داری برای تمام موارد کمتر از  5 درصد در نظر گرفته خواهد شد .

انجام پایان نامه تربیت بدنی کارشناسی ارشد

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500
انجام پایان نامه برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ..................
پایان نامه

انجام پایان نامه برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد :

مقدمه

پیشرفت روز افزون در زمینه علوم رایانه‌ای، ظهور و گسترش شبکه‌های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش‌های تازه‌ای را پیشروی برنامه‌ریزان و مجریان برنامه‌های آموزشی قرار داده است. مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت‌های ناشی از زمان و مکان یادگیری با این پیشرفت‌ها رنگ باخته است. یادگیری الکترونیکی  یکی از روش‌های جدید آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات  است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می‌تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری در قرن بیست‌ویکم را متحول سازد(اناری نژاد، ساکتی و صفوی، 1388). فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی که در برگیرندۀ واقعیت مجازی، نانوتکنولوژی و هوش مصنوعی هستند، دنیای آموزش را دچار تحولات اساسی می‌سازند. امروزه با وضعیتی که بر اثر حرکت به سوی دهکدۀ جهانی به وجود آمده است، دیگر رویه‌های سنتی انتقال دانش از طریق متن، ورقه، تمرین و مانند آنها نمی‌توانند توجه جوانانی را که در جهان اشباع شده از رسانه‌‌‌‌ها به سر می‌برند، به خود معطوف کنند و آموزش‌های کلاسیک، پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در موقعیت‌‌های متفاوت زمانی و مکانی نیستند(ملکیان، نریمانی و صاحب جمعی ،1389).
همچنین بیش از دو هزار سال قبل تاکنون زمینه‌ها و نظامهای آموزش و یادگیری در مقایسه با سایر مقوله‌ها تغییرات بسیار کمی داشته است، اکنون به مدد فناوری اطلاعات مدتی است که تحولات سریعی آغاز شده است. اگر دهه آخر قرن بیستم را دهه اطلاعات نامگذاری کرده‌اند، دهه اول قرن بیست و یکم را عصر دانش نامیده و هدف از این نامگذاری را توسعه همه جانبه دانش و آگاهی بشری دانسته‌اند(یعقوبی، محمدی، ایروانی، عطاران، 1387). فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه‌ای از اجزاء مرتبط به هم هستند که اطلاعات را جهت پشتیبانی، تصمیم‌گیری و کنترل در یک سازمان جمع‌آوری، پردازش، ذخیره و توزیع می‌کنند. انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شکوفائی جنبش‌های آموزشی، اقتصادی و فرهنگی شده و دنیایی نو در حال پدیدار شدن است(اسلامی و همکاران،3:1383). یکی از متدهای آموزشی که در طی چند سال اخیر همزمان با توسعه فناوری اطلاعات مطرح شده، آموزش مجازی است. این سیستم آموزشی مزایای زیادی دارد که انجام کار گروهی در تکالیف و پروژه‌ها، شرکت در مباحث گروهی و اعلام نظر در آن، درست همانند یک کلاس آموزشی به شیوۀ سنتی و رایج بدون آنکه الزامی باشد تا در آن استاد و دانشجو کنار یکدیگر و به صورت رو در رو حضوری فیزیکی داشته باشند، اجرا می‌شود. در ارتباط با سازو کار اجرایی این سیستم، مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته و راهکارهای جالبی مطرح گردیده است. به طورکلی، مقدمات اولیه به منظور تشکیل یک دوره آموزشی اینترنتی مشابه با عملیاتی است که جهت برگزاری یک کلاس آموزش به شیوۀ سنتی مورد نیاز است. در هر دو سیستم عوامل اصلی عبارتند از: استاد، دانشجو، کتاب، جزوات درسی، امتحان یا آزمون، انجام تکالیف و سایر پارامترهای مورد انتظار، به بیان دیگر درست مشابه کلاس درس حضوری کلیۀ فعالیت‌های آموزشی مانند برگزاری سمینار، پروژۀ تحقیقاتی، انجام پایان نامه، انجام رساله دکتری، امتحان و آزمون نیز در این سیستم صورت می‌گیرد و عوامل مختلف تدارکاتی و ستادی جهت طراحی و اجرای دوره فعالیت می‌کنند. اما در این سیستم نیز دو عنصر دانشجو و استاد رکن اصلی فعالیت آموزشی را تشکیل می‌دهند(بخشی خانیکی،124:1381).
محیط یادگیری مجازی دارای امکانات و ابزارهای شخصی‌سازی متعددی است که به شکل‌های مختلف می‌توان آن را با برنامه‌درسی آموزش و پرورش جامعه اطلاعاتی تلفیق کرد. با استفاده از امکانات چندرسانه‌ای این فناوری می‌توان محتوای با کیفیتی را تولید و از طریق امکان هرمکانی و هرزمانی، آن را در دسترس یادگیرندگان در مناطق مختلف کشور قرار داد و از این طریق ضعف و نبود برخی از معلمان با صلاحیت و تخصصی در بعضی از مناطق را جبران نمود. به علاوه محیط مجازی با تسهیل میزان و نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات، آنها را با مهارت‌های تحلیل، نقد و به کارگیری صحیح اطلاعات آشنا می‌سازد. ویژگیهایی مانند مهارت کار با رایانه و اینترنت، مهارت خودآموزی، خودانگیختگی، داشتن تفکر حل مسئله و انتقادی، مهارت مدیریت زمان، علاقمندی به یادگیری، مهارت خود رهیابی ، توان ارتباط با گروه، خودارزیابی، قدرت پرسشگری، مهارت مباحثه، مسئولیت‌پذیری، مهارت استفاده از منابع یادگیری آن لاین و به کارگیری راهبردهای یادگیری به مثابه ویژگی‌های یادگیرندگان مجازی در نظر گرفته شده است(سراجی،1391).

انجام پایان نامه برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ..........................
پایان نامه

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات کارشناسی ارشد :

5-1-    مقدمه 

این فصل آخرین فصل پژوهش حاضر است. در این فصل خلاصه تحقیق و نتایج آن مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. جمع بندی و نتیجه گیری از یک تحقیق، بخش اصلی آن محسوب می شود که نتایج کلیه فعالیت های صورت گرفته در طول تحقیق را نشان می دهد.
در فصل اول تحقیق پس از بیان مساله و اهداف و کاربرد نتایج تحقیق به بیان ضرورت و اهمیت اجرای این پژوهش پرداخته شد.
در فصل دوم پس از ارائه ادبیات و سابقه تحقیقات انجام شده در زمینه روشهای پرداخت الکترونیکی، چارچوب نظری تحقیق ارائه گردید. در این چارچوب نظری، عوامل موثر بر روشهای پرداخت الکترونیکی در سه گروه اصلی تقسیم بندی گردید.
همانطور که در فصل سوم بدان اشاره شد جامعه آماری این تحقیق را خبرگان موضوع شامل مدیران، معاونان، کارشناسان و کاربران آشنا به مقوله پرداخت الکترونیکی تشکیل می دهند.
در فصل چهارم ابتداء به منظور ارائه دید به خوانندگان، نسبت به ارائه شناخت جمعیتی جامعه تحقیق از طریق توصیف آماری متغیرهای شاخص ها پرداخته شد و سپس از آزمون فریدمن بر روی شاخص اصلی تحقیق، به بررسی میزان اهمیت و رتبه هر یک از مولفه ها اقدام گردید. همچنین با روش فرآیند تحلیل شبکه نسبت به اولویت بندی روشهای جمع آوری الکترونیکی کمک های مردمی اقدام گردید.
فصل حاضر در ابتدا به ارزیابی و تفسیر یافته های ارائه شده در فصل چهارم می پردازد و سپس راه کارهایی جهت ارزیابی و مدیریت هر چه بهتر روشهای جمع آوری الکترونیکی کمک های مردمی  ارائه می گردد. در قسمت پایانی پیشنهاداتی بمنظور انجام تحقیقات آتی از دیدگاه نگارنده بیان می شود.

5-2-    موضوع و نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش

فرضیه اول:

در پژوهش حاضر براساس آزمون فرضیه اول با عنوان «شاخص های موثر در یافتن بهترین روش پرداخت الکترونیکی دارای تاثیر یکسانی می باشند» ، بر روی اطلاعات جمع آوری شده از هر دو پرسشنامه ( از منظر خبرگان و از منظر خیرین) استفاده شده و نتایج آزمون ها نشان دهنده این است که کلیه شاخص های مطرح شده در اولویت بندی روشهای الکترونیکی جمع آوری کمک های مردمی موثر است ولی تاثیر آنها یکسان نیست و از منظر خبرگان شاخص دوم با عنوان «استقبال» در رتبه اول و از منظر خیرین شاخص دوم «زیرساخت های فناوری اطلاعات» نسبت به دو عامل دیگر از اهمیت بیشتر برخوردار است.

فرضیه دوم:

فرضیه دوم تاثیر استفاده از زیرساخت های روشهای الکترونیکی در افزایش مشاركت وکمک-های مردمی را مورد بررسی قرار داده است. با توجه به اطلاعات بدست آمده از آزمون فرضیه مشاهده گردید که استقبال مردم از روشهای جمع آوری الکترونیکی کمکهای مردمی زیاد نیست و علیرغم دسترسی آنان به انواع روش های مختلف الکترونیکی و امکان واریز وجه به حساب موسسات و انجمن های خیریه از جمله کمیته امداد امام خیمنی (ره) نسبت به این امر علاقه نشان نداده و مورد استقبال آنان قرار نمی گیرد که از دلایل این امر می توان به موارد زیر اشاره نمود :
o    عدم آشنائی کافی مردم با روشهای الکترونیکی پرداخت اعانات .
o    تمایل برخی از مردم به پرداخت فیزیکی اعانه و صدقه و استفاده پول خرد برای این منظور.
o    اختلالات زیاد در شبکه های رایانه ای و بعضاٌ نگرتنی از کسر چندباره مبلغ از حساب.

فرضیه سوم:

با بررسی پاسخ جمع آوری شده از پرسش شوندگان ( افراد خیر) مشاهده می گردد که با وجود مشکلات استفاده از روش های الکترونیکی ، آنان به پرداخت های سنتی نیز تمایل نداشته و از بین روش های ممکن به دستگاه های خودپرداز بیشترین علاقه و یا اطمینان را دارند.

فرضیه چهارم :

با توجه به اطلاعات بدست آمده و آزمون فرض با استفاده از نرم افزار Super Desicion مشاهده می گردد که بهترین روش الکترونیکی جمع آوری کمک های مردمی وفق معیارهای در نظر گرفته شده به ترتیب عبارتند از :
1.    USDD
2.    اینترنت
3.    موبایل
4.    دستگاه پایانه فروش (POS)
5.    خودپرداز (ATM)
6.    و کارت خوان (CardReader)
تصمیمات مذکور براساس میزان استقبال، زیرساخت های فناوری اطلاعات و هزینه آنها و نیز تاثیر هر یک از معیارها (استقبال، زیرساخت های فناوری اطلاعات و هزینه) بر یکدیگر صورت پذیرفته است. لذا فرضیه چهارم با عنوان «استفاده از كارتهای شهروندی (بلیط های الكترونیكی اتوبوس و مترو و…) با دستگاه های كارتخوان طراحی شده به این منظور بیش از سایر موارد باعث افزایش كمك ها می‌شود»، مردود و بهترین روش با لحاظ کلیه پارامترهای تصمیم، استفاده از روش USDD است.

5-3-    نتایج و پیشنهادهای حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش

بررسی اطلاعات جمع آوری شده نشان از عدم علاقه مردم به ادامه روش های سنتی در پرداخت کمک های خود دارد، لیکن بنا به دلایل گوناگونی که قبلاً در مورد پرداخت های الکترونیکی ذکر شد مردم به سوی روشهای سنتی سوق می یابند ؛ لذا در صورت توجه به زیر ساخت های فناوری اطلاعات و نیز سرمایه گذاری لازم به منظور آگاه سازی و رفع مشکلات زیرساخت های روش های پرداخت الکترونیکی، فراگیر شدن و استقبال از این روش ها میسر می گردد.

5-4-    پیشنهادات اجرایی

با توجه به اينكه يكي از اهداف تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثّر بر روشهای پرداخت الکترونیکی و تعيین مهمترین معیارها می باشد؛ لذا بمنظور پیاده سازی این نوع روشها و استفاده هر چه بیشتر سازمان ها و نهادهای عام المنفعه از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) از آنها پیشنهادات زیر ارائه می گردد:
–    ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات با همكاري بانکها ، موسّسات مالی و شركتهاي مخابراتي به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات الكترونيكي به خيّرين.
–     تبليغات رسانه اي به منظور آشنائی هرچه بیشتر مردم با مزایای روشهای پرداخت الکترونیکی و زيرساخت هاي فعلي آن.
–    اطلاع رسانی مناسب نسبت به هزینه های بالاي استفاده از روشهای سنتی و اتلاف بخش هائي از كمك‌هاي مردمي در راستاي جمع آوري آنها .
–    ایجاد امکان برداشت مستمر (مثلاً ماهيانه) وجوه معين از حسابهای افراد خیّر طبق درخواست آنان و ارائه گزارشات دقيق و شفاف از نحوه هزينه كرد اين مبالغ.

5-5-    پیشنهادهایی برای محققین آینده

با توجه به ابعاد مختلف موضوع استفاده از روشهای پرداخت الکترونیکی در حوزه های مختلف، این پژوهش قادر نخواهد بود تمام جنبه های آنرا بررسی و مورد تفسیر قرار دهد. بنابراین موارد زیر به عنوان پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده معرفی می شوند:
1-    ارزیابی شاخص های موثّر بر روشهای پرداخت الکترونیکی در سایر موسسات و مقایسه یافته-های آن با یافته های این پژوهش.
2-    استفاده از روش‌های وزن‌دهی عوامل و مقایسه نتایج با این تحقیق و یا استفاده از چندین روش وزن‌دهی و تلفیق جواب‌های بدست آمده به طور همزمان.
3-    استفاده از شرایط فازی هنگام تعریف ابعاد تحقیق، نظرسنجی، جمع بندی پاسخ دهندگان و در نهایت ارائه گزارش تحقیق.
4-    بکارگیری این ساختار برای انتخاب معیارهای متفاوت و ارائه نتایج بدست آمده از آن.
5-    بررسی تاثير ایجاد یک پایگاه داده جامع حاصل از رخدادهای عملیاتی در سازمان بر نحوه مدیریت و پیاده سازی روشهای مختلف پرداخت الکترونیکی.
6-    استفاده از حوزه های هوش مصنوعی مانند شبکه های عصبی جهت ارزیابی سیستم.
7-    بررسی ارتباط و همپوشانی بین حوزه های فناوری اطلاعات با سایر حوزه ها.
8-    استفاده از روش‌های ديگر علاوه بر پرسشنامه مانند تحليل بانک های اطلاعاتی مربوط به رخدادهای صورت پذیرفته هنگام پیاده سازی سیستم.

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات کارشناسی ارشد

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500

انجام پایان‌نامه عمران ژئوتکنیک خاک و پی کارشناسی ارشد | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ............
پایان نامه

انجام پایان‌نامه عمران ژئوتکنیک خاک و پی کارشناسی ارشد

انجام پایان‌نامه عمران ژئوتکنیک خاک و پی کارشناسی ارشد

انجام پایان‌نامه عمران ژئوتکنیک خاک و پی کارشناسی ارشد :

مقدمه

تامین آب بعنوان مهمترین نیاز حیات، در هر عصر مورد توجه انسان بوده است. این نیاز در  دوران کنونی در طرح سیاست کشورهای مختلف جهان نیز نمود پیدا کرده است تا جاییکه متخصصین ژئوپلیتیک، جنگ های زیادی برای دستیابی به منابع آب پیش بینی می کنند. در این میان یکی از اصلی ترین کانونهای بحران، منطقه خاور میانه است به با کمبود شدید آب مواجه می باشد. همچنین سدها از جمله مهمترین سازه ها در زندگی صنعتی امروز می باشند که به منظورهای مختلفی از جمله تولید انرژی برقابی، ذخیره سازی آب برای استفاده های کشاورزی، صنعتی، کنترل و مهار سیلاب و آشامیدن احداث می شوند. طبق گزارشات بولتن آب کشور، متوسط بارندگی سالیانه در ایران حدود 252 میلیمتر می باشد که این مقدار حدود یک چهارم متوسط بارندگی در جهان و یک سوم متوسط بارندگی در آسیا می باشد. لذا ایران یکی از مناطق خشک در دنیا شناخته می شود.  از طرفی دیگر ایران از جمله کشورهایی است که در معرض زلزله های بسیار زیاد و شدیدی قرار داشته و دارد با توجه به اینکه سدهای زیادی در مناطق لرزه خیز کشور احداث شده اند، دستیابی به ایمنی کافی سدها در برابر زلزله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بحث تامین ایمنی سدها در برابر زلزله، با وجود اثرات قابل ملاحظه عوامل مختلف یکی از زمینه های تخصصی پیچیده ای می باشد که سال ها ذهن محققین و علاقمندان زیاد ی را به خود مشغول کرده است. بطوریکه در سه دهه اخیر با بالا رفتن توان کامپیوترها در حل چنین سیستم پیچیده ای توجه و علاقه محققین به لحاظ ابداع و اصلاح روش های مکانیک محاسباتی بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. با گسترش صنعت سدسازی، سدهای متعددی در مناطق زلزله خیز و در نزدیکی گسل ها احداث شده  و یا در حال طراحی و احداث هستند. با توجه به اینکه آسیب دیدن این سازه ها در اثر بروز زلزله، سیل و یا هر عامل دیگری می تواند موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری گردد لذا ضرورت توجه به تحلیل، طراحی و بهینه سازی سدها در برابر بارهای وارده بخصوص بارهای دینامیکی ناشی از زلزله، مشخص می-شود. بررسی پاسخ لرزه ای بدنه سدهای بتنی از مسائل بسیار پیچیده در این زمینه می باشد. تنوع ابعاد بدنه و شالوده، وجود یا عدم وجود گسل فعال در محدوده ساختگاه سد و همچنین مشخصات زلزله مثل طول زمان وقوع، نوع و امتداد امواج لرزه ای و محتوی فرکانسی همگی از عواملی هستند که پاسخ دینامیکی سد نقش اساسی ایفا می کنند. در گذشته تحلیل سدها در بارگذاری لرزه ای با استفاده از روشهای شبه استاتیکی انجام می شد ولی امروزه با گسترش امکانات و پیشرفت های رایانه ای طراحان گرایش ویژه ای به کاربرد تحلیل دینامیکی پیدا کردند. حال در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل دینامیکی، رفتار سدهای بتنی وزنی تحت زلزله های حوزه میدان نزدیک و دور تحت اندرکنش فونداسیون- سد- مخزن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بیان مسئله

با توجه به بحران کم آبی و نیاز اساسی به مدریت منابع آبی و نیرو جهت رفاه و آسایش بیشتر سدسازی جز مباحث مهم ملی به شمار می رود که بخش بزرگی از بودجه های عمرانی کشور را به خود اختصاص می دهد جدا از زمینه هیدرولیکی، هیدرولوژیکی و محیط زیستی در طراحی سدهای بتنی، طراحی ایمن ساز ه ی سدها با توجه به خسارات جربان ناپذیر ناشی از خرابی و شکست آنها بسیار حائز اهمیت است بنابراین با توجه به خسارات جبران ناپذیر خرابی این سازه ها تحلیل دقیق تر این فراسازه ها از اهمت ویژه و خاص برخوردار می باشد. در سال های اخیر بررسی عملکرد لرزه ای سازه ها تحت تحریکات حوزه نزدیک مورد توجه محققین و پژوهشگران قرار گرفته است، زمین لرزه های حوزه نزدیک گسل توسط یک حرکت ضربه ای با مدت زمان کوتاه و پریود بلند مشخص می شوند که سازه را در ابتدای رکورد در معرض انرژی ورودی بزرگی قرار می دهند. این حرکت پالسی بویژه در جهت پیش رونده معمول بوده که در آن سرعت شکست گسل با سرعت نزدیک به سرعت موج برشی به طرف ساختگاه انتشار می یابد. اثر جابجایی ماندگار نیز نتیجه تغییر مکان پسماند زمین به دلیل تغییر شکل های تکتونیکی مرتبط با مکانیزم شکست می-باشد، توسط یک پالس سرعت یک طرفه با دامنه بلند و با یک گام یکنواخت در تاریخچه زمانی تغییر مکان توصیف می گردد. ویژگی دیگر این زمین لرزه ها اثر فرا دیوار است که به دلیل نزدیکی ساختگاه های روی فرادیواره به صفحه گسل نسبت به ساختگاه با همان فاصله روی فرودیواره ایجاد می گردد. ویژگی مهم دیگر اثر مولفه قائم است دلیل اهمیت این مشخصه بزرگتر بودن نسبت حداکثر بودن نسبت شتاب قائم به شتاب افقی زمین در رکوردهای نزدیک گسل با دور گسل می باشد. از اینرو در این تحقیق با استفاده از روش اجزا محدود با بهره گیری از نرم افزار آباکوس سد بتنی وزنی تحت تحریکات گسل دور و نزدیک شبیه سازی می شود در این مدل  سازی از مدل رفتاری پیشرفته concrete damage plastic استفاده می-شود این مدل رفتاری از مفاهیم الاستیسیته خرابی همسانگرد به همراه پلاستیسیته فشاری و کششی همسانگرد استفاده می نماید و رفتار چرخه ای بتن را با دقت بالایی شبیه سازی می نماید همچنین به کاربر امکان کنترل بازیابی سختی را در طی چرخه های بازگشت بار می دهد و امکان تغییر حساسیت خرابی به نرخ تغییرات کرنش را فراهم می سازد. در پایان نامه حاضر اندرکنش خاک- سازه- مخزن مورد استفاده قرار می گیرد و از المان های نیمه بی نهایت جهت استهلاک انرژی و جلوگیری از بازگشت انعکاس امواج لرزه ای به مدل در مرزهای دور می شود. در این مطالعه تاثیر همزمان مولفه قائم زلزله، رفتار غیر خطی و غیر هندسی مصالح، اندرکنش خاک-سازه-سیال در ارزیابی عملکرد لرزه ای سد بتنی تحت تحریکات لرزه ای گسل دور و نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد برای این منظور از 10 شتاب نگاشت رخ داده در ایران با محتویات فرکانسی حوزه دور و نزدیک برای شرایط مخزن پر و خالی و 3 ارتفاع سد استفاده می شود و جمعا 60 مدل عددی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فرضیات پژوهش

مهمترین فرضیات بکار رفته در انجام پایان‌‌نامه عبارتند از:
–    از روش اجزا محدود جهت تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی- انتگرال گیری مستقیم استفاده می-شود.
–    مدل سازی در فضای کرنش مسطح صورت می گیرد.
–    اندرکنش خاک- سازه- مخزن در نظر گرفته می شود.
–    رفتار غیر خطی مصالح شبیه سازی می شود.
–    همپایه و اصلاح شتاب نگاشت ها با استفاده از نرم افزار Seismo Signal انجام می شود.
–     تاثیر مولفه قائم زلزله در محتویات فرکانسی تحریکات لرزه ای گسل دور و نزدیک بررسی می شود.
–    تاثیر شرایط مخزن پر و خالی بررسی می شود.
–    تاثیر ارتفاع سد بر پاسخ لرزه ای سازه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ضرورت و اهمیت تحقیق:

محدوده نزدیک گسل معمولا در داخل محدوده ای بین 10 تا 60 کیلومتری از گسل فعال فرض می شود در این محدوده معولا زمین لرزه ها به مکانیسم شکست، جهت انتشار شکست نسبت به ساختگاه و تغییر مکان های دائمی ناشی از گسلش وابسته است. با توجه به اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در معرض زلزله های بسیار زیاد و شدیدی قرار داشته و دارد، دستیابی به ایمنی کافی سدها در برابر زلزله خصوصا سازه هایی که در نزدیکی گسل واقع شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از اینرو در پایان نامه حاضر با استفاده تحلیل تاریخچه زمانی- انتگرال گیری مستقیم رفتار لرزه ای این سازه ها تحت اندرکنش دینامیکی خاک-سازه-مخزن مورد ارزیابی قرار می گیرد و تاثیر شرایط مختلف هندسی سد و مخزن و مولفه  قائم زلزله تحت تحریکات حوزه دور و نزدیک بررسی می شود.

اهداف اصلی پژوهش

مهترین اهداف از انجام این پایان‌نامه عمران به شرح زیر می باشد:
–     بررسی تاثیر محتوای فرکانسی حوزه دور و نزدیک بر پاسخ لرزه ای سد بتنی وزنی.
–    بررسی تاثیر اثر مولفه قائم بر پاسخ لرزه ای سد بتنی وزنی تحت تحریکات حوزه نزدیک و دور.
–    مقایسه میزان جابجایی تاج سد، خرابی، مقدار محدوده کرنش های پلاستیک تحت تحریکات حوزه دور و نزدیک.
–    بررسی تاثیر شرایط مخزن سد و سد بر چگونگی پاسخ سدهای بتنی تحت تحریکات لرزه ای حوزه دور و نزدیک و تعیین بحرانی ترین حالت.

انجام پایان‌نامه عمران ژئوتکنیک خاک و پی کارشناسی ارشد

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500

 

انجام پایان نامه حقوق خصوصی کارشناسی ارشد | مشاوره با 09199631325 | ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری و ارشد ..........................
پایان نامه

انجام پایان نامه حقوق خصوصی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه حقوق خصوصی کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه حقوق خصوصی کارشناسی ارشد :

عنوان

بررسی حقوقی قانون سقف قراردادهای بازیکنان فوتبال در ایران

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏ هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از انجام این پایان نامه حقوق خصوصی) :

فدراسیون فوتبال ایران با وضع آئین نامه ای، باشگاه های فوتبال ایران و بازیکنان شاغل در آن را مکلف کرده است که قراردادهای خود را در مبالغی پائین از یک سقف مشخص که برای این فصل فوتبال 350 میلیون تومان در نظر گرفته شده است تنظیم کنند. در این تحقیق درصدد هستیم در ابتدا نحوه وضع و نگارش این قانون را در یک بررسی جامع مورد مطالعه قرار دهیم و سپس آن را از نظر مواد قانون مدنی مورد تحلیل قرار دهیم و اینکه آیا این قانون از نظر ماده 10 قانون مدنی می تواند جنبه اجرایی داشته باشد و یا اینکه مطابق ماده 975 قانون مدنی که می تواند قراردادهای خصوصی را تحدید کند، در آن راستا قرار می گیرد. همچنین از زمان تصویب این قانون راه های زیاد حقوقی برای دوری گزیدن از این قانون و به نوعی شکستن این سقف و قانون از سوی باشگاه های فوتبال ایران به کار برده شده است که ناشی از ضعف نگارشی و عدم وجود ضمانت اجراهای آن می باشد که در این تحقیق نیز سعی بر آن می شود  که این مسئله نیز از منظر حقوقی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد):

در رابطه با قانون سقف قراردادهای بازیکنان فوتبال در ایران حقوق دانان علاقه مند به این موضوع به تفصیل نظریاتی را در موافقت و یا مخالفت با این قانون و همچنین سنخیت آن با قانون مدنی ارائه کرده اند که لازم است این نظریات در کنار یکدیگر مورد بررسی و نتیجه گیری قرار گیرد. همچنین تاکنون نگارش این آئین نامه که بارها توسط باشگاه های فوتبال در ایران مورد خدشه قرار گرفته است مورد بررسی همه جانبه قرار نگرفته است و تنها نظراتی مبنی بر نگارش ضعیف و غیر فنی آن وجود دارد که در این تحقیق نیز سعی بر آن است که نگارش این آئین نامه نیز مورد تحللی فنی از دیدگاه علم حقوق و قانون نویسان قرار گیرد. امید است که یکی از فواید این تحقیق طرح یک آئین نامه محکم با ارائه دلایل حقوقی و همچنین صاحب نظران این مسئله باشد.

مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بيان مختصر پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل و خارج کشور پيرامون موضوع تحقیق و نتايج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظري تحقیق):

از آنجا که این موضوع یک پدیده جدید در عرصه ورزش و حقوق کشور محسوب می شود تاکنون بررسی گسترده ای در رابطه با آن صورت نگرفته است و تنها نظرات موافق و مخالفی به صورت پراکنده در رابطه با آن طرح شده است. هرچند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که مسائل حقوقی فوتبال کشور را پیگیری می کند صورت جلسه های مهمی که شامل نظرات حقوق دانانی است که در رابطه با این آئین نامه صحیت کرده اند در اختیار دارد که در این تحقیق سعی می شود از آن ها نیز به صورت جامع استفاده مطلوب گردد. همچنین قوانین مشابهی نیز در کشورهای دیگر وجود دارد که سعی بر آن است مطالعات تطبیقی در این زمینه و قوانین سقف قراردادها در کشورهای دیگر نیز انجام شود.

جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق:

موضوع طرح شده به طور کلی یک موضوع جدید و نو است که از سال 1387 به بعد در بحث حقوقی فوتبال کشور مطرح شده است به همین جهت تحقیقات انجام گرفته در آن نیز نو و جدید محسوب می شوند و بنا به گفته اعضای حقوقی فدراسیون فوتبال نیز تاکنون جدا از مطالب پراکنده ای که در نشریات کشور چاپ شده است این موضوع خیلی مورد کنکاش و بررسی به خصوص از جنبه حقوقی آن قرار نگرفته است. از همین رو بررسی حقوقی این مسئله می تواند تحقیقی نو و جدید محسوب شود که زوایای جدیدی از این آئین نامه و بررسی مسائل حقوقی آن را طرح و مورد کنکاش قرار دهد.

اهداف مشخص تحقيق (شامل اهداف آرماني، کلی، اهداف ويژه و كاربردي):

بررسی همه جانبه حقوقی قانون سقف قراردادهای فوتبال در ایران و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت این قانون از منظر حقوقی و در صورت امکان ارائه پیشنهادهایی برای تصویب قانونی قوی تر و اجرای بهتر آن و همچنین بررسی ضمانت اجراهای این قانون.

در صورت داشتن هدف كاربردي، نام بهره‏وران (سازمان‏ها، صنايع و يا گروه ذينفعان) ذكر شود (به عبارت دیگر محل اجرای مطالعه موردی):

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران
باشگاه های فوتبال فعال در لیگ برتر ایران
قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سؤالات تحقیق:

آیا قانون سقف قراردادهای بازیکنان فوتبال در ایران با قوانین مدنی و کار ایران همخوانی دارد؟!
آیا نگارش این قانون از نظر حقوقی و فنی شکل صحیح و قوی دارد؟!
آیا ضمانت اجراهای در نظر گرفته شده برای این قانون اجرای صحیح آن را فراهم می کند؟!
چرا این قانون به گونه ای تصویب شده است که به گفته اکثر کارشناسان عوامل اجرایی آن را نادیده می گیرند؟!
این قانون آیا در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و در صورت وجود تا چه اندازه با قانون وضع شده در ایران مطابقت دارد و این قانون تا چه اندازه با مواد قوانین کشورهای مورد بحث تطابق دارد.

 فرضيه‏ هاي تحقیق:

قانون سقف قرارداد بازیکنان فوتبال ایران از نظر شکلی و اجرایی دارای اشکالات جدی است و با قوانین کار و مدنی تناقضاتی دارد. ضمن اینکه به نظر می رسد اجرای این قانون نیز از نظر حقوقی با اشکلات جدی روبروست.

روش شناسی تحقیق:

الف- شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
تذكر: درخصوص تفكيك مراحل اجرايي تحقيق و توضيح آن، از به كار بردن عناوين كلي نظير، «گردآوري اطلاعات اوليه»، «تهيه نمونه‏هاي آزمون»، «انجام آزمايش‏ها» و غيره خودداري شده و لازم است در هر مورد توضيحات كامل در رابطه با منابع و مراكز تهيه داده‏ها و ملزومات، نوع فعاليت، مواد، روش‏ها، استانداردها، تجهيزات و مشخصات هر يك ارائه گردد.

ب-  متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
1_قراردادهای امضا شده در باشگاه های فوتبال
2_ شکایت های مطرح شده از این قراردادها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
3_ مصاحبه های انجام شده مدیران باشگاه های فوتبال کشور، بازیکنان، مقامات انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه با مشکلات قانون سقف قراردادها و موارد تخلف از آن

ج –  شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه،  مصاحبه،  فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :
در این تحقیق از دو روش میدانی و کتابخانه ای استفاده خواهد شد که در روش کتابخانه با مراجعه با آرشیو اظهارنظرهای انجام شده در رابطه با قانون سقف قراردادهای فوتبال در رابطه با آن ارزیابی دقیق طی سال های اخیر انجام خواهد شد و در روش میدانی نیز با مراجعه به باشگاه های فوتبال کشور و همچنین فدراسیون فوتبال نقاط قوت و ضعف حقوقی این قانون را پس از اجرای آن در سال های اخیر مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

انجام پایان نامه حقوق خصوصی کارشناسی ارشد

با تشکر از ایزی تز سامانه تخصصی پایان نامه دکتری

و مشاوره پایان نامه ارشد

09353132500

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.